Historie trati
Roku 1889 vídeňské ministerstvo železnic zamítlo projekt železnice z Vodňan přes Týn nad Vltavou, Bechyni, Tábor aVlašim do Kutné Hory. Poté vzniklo družstvo, které neúspěšně prosazovalo alespoň část z Vodňan do Tábora. Přízně zemských úřadů dosáhlo až nové Družstvo bechyňské dráhy, v jehož čele stál bechyňský starosta Hynek Daniel. Z původně zamýšlené trasy však nakonec byl realizován jen úsek z Tábora do Bechyně.
Družstvo bechyňské dráhy v roce 1898 zahájilo jednání s firmou František Křižík. Ta úřady přesvědčila, že vyhrazení dráhy jen pro elektrický provoz zlevní stavbu i vozidla, usnadní práce a umožní větší počet zastávek.
29. prosince 1900 bylo povoleno vypracování projektu dráhy pro elektrický pohon. 4. září 1901 bylo vydáno stavební povolení. 19. dubna1902 byla udělena koncese pro stavbu a provoz dráhy.
První zkušební jízda proběhla 1. června 1903, 10. června 1903 proběhla zátěžová zkouška železničního mostu v Táboře, pravidelný provoz byl slavnostně, zahájen 21. června 1903.
Trať v Bechyni původně končila na levém břehu Lužnice. Roku 1928 byla po nově postaveném bechyňském mostu prodloužena až do města, čímž se délka trati prodloužila z 23 na 24 kilometrů. Zpočátku se do Bechyně jezdilo přes staré nádraží úvraťově, ale od 15. května 1929 byl zprovozněn oblouk pro nový směr a část tratě ke starému nádraží byla změněna na vlečku, napojenou na vlastní trať směrem k Bechyni, a staré nádraží bylo změněno v nákladiště dřeva.
Trať byla elektrifikována stejnosměrným napájecím systémem 2x700 V. Trať byla napájena elektrárnou v Táboře. V roce 1938 byla trať zrekonstruována na napětí 1500 V.
Na trati byla provozována vozidla řady EM 400 od firmy Rinhoffer a to až do roku 1973. V roce 1957 byly dodány také nové elektrické lokomotivy řady E 422.0. Od roku 1973 jezdí na trati tři lokomotivy řady E 426.0(dnes 113.001-003), zbylé 3 lokomotivy jezdily na trati č.195 Rybník-Lipno nad Vltavou. Nejprve jezdily s vozy řady Balm(020, dnes Btx), později s vozy Bmto, BDs nebo Bt.
Od GVD 2010/2011 jezdí na Bechyňce motorové jednotky řady 814 zvané „Regionova“. Krátce byla na nočních a ranních obratech turnusována lokomotiva ř.742 s vozy Btax. V roce 2014 byla na trati opět turnusována řada 113 s vozy Btx. Tyto vozy byly často nahrazovány řadou Btax a BDtax.